KLIENCI z POLECENIA

Home  >>  KLIENCI z POLECENIA

Moja firma ma klientów tylko z polecenia – obalamy ten mit

Spotykając się z wieloma właścicielami małych i średnich firm często słyszę “ten internet nie działa” albo “my mamy klientów tylko z polecenia”. Szczególnie słyszę to od osób, które są weteranami biznesu, a obecnie zmagają się z brakiem klientów. Czy to co oni mówią jest prawdą?

Statystyka mówi zupełnie co innego – bo już teraz ponad 50% zleceń dla małych i średnich firm w Polsce pochodzi z Internetu. Do kogo trafiają te zlecenia w takim razie bo na pewno nie do tych osób, z którymi rozmawiam.

Co trzeba zrobić, żeby Internet był źródłem zleceń dla firmy? Jak zadaje to pytanie to słyszę często “trzeba mieć stronę internetową” … i każdemu wydaje się, że jak ma stronę internetową to sprawa jest już załatwiona. Nieważne co na tej stronie napisze, nieważne jak ona wygląda, nieważne czy prawidłowo wyświetla się na telefonach i tabletach, nieważne czy jest zintegrowana z mediami społecznościowymi, nieważne czy ma “wpięte” kody analityczne Google i kody do budowania bazy audience na potrzeby remarketingu, nieważne gdzie trafiają wiadomości wysłane na formularz kontaktowy, nieważne czy ktoś odebrał telefon podany na stronie i ile czasu klient musiał czekać na połączenie, nieważne czy klient znalazł na stronie wszystkie informacje, których szukał. To wszystko jest zdaniem tych przedsiębiorców “nieważne”. Ważne jest, żeby mieć “jakąś tam” stronę internetową i wtedy klienci powinni popłynąć do mojej firmy szerokim strumieniem.


Długo szukałem ładnego porównania, aż wreszcie na jednym spotkaniu przyszło mi ono do głowy i było zrozumiałe dla klienta. Porównałem stronę internetową do sprzedawcy w taki sposób:
Jak ma Pan dobrego sprzedawcę to on sprzedaje – prawda? No i tak samo jest z dobrą stroną internetową – jak ma Pan dobrą to ona sprzedaje i są efekty. Jak ma Pan złą stronę to tak samo jak zły sprzedawca ta strona nie sprzedaje

SPRAWDŹ

Oczywiście mówiąc “stronę internetową” miałem na myśli całą obecność firmy w internecie – bo albo jest ona robiona na “odwal się” albo jest robiona porządnie. Jeżeli robimy na “odwal się” to nie ma co oczekiwać efektów. Tylko kompleksowe podejście do obecności firmy w internecie przynosi wymierne korzyści. Jeżeli chce się zobaczyć efekty trzeba zrobić to porządnie.

źródło: www.fachowcy.pl



%d bloggers like this: