Obecność w INTERNECIE

Home  >>  Obecność w INTERNECIE

Dobrej strony internetowej nie da się obecnie zrobić w oparciu o szablon – każdy biznes jest inny więc każda strona internetowa powinna być inna. Wciskanie na siłę naszej firmy w jakiś tani lub darmowy szablon to tak jak kupienie za dużego lub za małego garnituru, a wiadomo że porządny garnitur powinien być uszyty na miarę. Osobiście jestem fanem sztucznej inteligencji i jej zastosowań – wiem, że obecnie te zastosowania rozwiązują wiele problemów ale wiem też, że sztuczna inteligencja nie jest jeszcze na takim etapie, żeby za nas zbudowała stronę internetową dla firmy. Są jeszcze narzędzia “złap-i-upuść” (ang. drag-and-drop) do budowania stron – tylko, żeby z nich korzystać to trzeba się na nich znać – to są ew. narzędzia, które mogą ułatwić prace agencji interaktywnej, żeby szybciej zbudowała stronę dla naszej firmy.

Podobno dobre wyczucie czasu jest najważniejsze (ang. „timing is everything”) i tu jest właśnie ta innowacja, o której chciałem napisać więcej. Dobrą stronę www jest obecnie w stanie zrobić tylko człowiek, a w zasadzie nie jeden tylko aby zrobić to porządnie potrzeba ok 7 różnych kompetencji:

Architekt danych – to ktoś, kto będzie w stanie ustrukturyzować informacje o naszym biznesie i ustalić ich priorytety w komunikacji do potencjalnych klientów;
Użyteczność (ang. usability) – te wszystkie informacje należy na stronie umieścić w taki sposób aby dotarcie do nich zajęło użytkownikowi jak najmniej “kliknięć”;
Copy-writer – ktoś musi napisać teksty na stronę i lepiej, żeby to zrobił ktoś, kto się na tym zna – te teksty muszą sprzedawać!
Programista – strona musi obecnie działać prawidłowo na wielu urządzeniach (telefony, tablety, komputery), na wielu przeglądarkach – jej zachowanie powinno być prawidłowo oprogramowane.
Grafik – strona musi mieć indywidualny charakter – oczywiście może go “nadać” (ironia) programista ale lepiej kiedy nada go ktoś, kto się na tym zna, czyli grafik.
Hosting – to nie brzmi jak człowiek czy kompetencja ale za tym stoją administratorzy serwerów, którzy wszystko konfigurują w taki sposób, żeby czas odpowiedzi strony kiedy jest badana przez “roboty” Google był jak najmniejszy – bo im mniejszy ten czas tym strona bardziej przyjazna dla użytkownika, a tym samym bardziej przyjazna dla wyszukiwarki.
SEO – wszystkie te działania opisane powyżej powinny być przez cały czas koordynowane przez specjalistę od optymalizacji pod kątem wyszukiwarek tzw. SEO (ang. Search Engine Optimalization). Bo dla wyszukiwarki ważne jest to co ważne jest dla prawdziwego człowieka – bo tak właśnie Google patrzy teraz na strony. Teksty muszą zawierać odpowiednią liczbę fraz kluczowych, na które potem chcemy być wysoko w wynikach wyszukiwania.
Dobra strona Internetowa powinna być jak spotkanie z handlowcem, który językiem sprzedaży przedstawia naszą firmę do potencjalnego Klienta. Ktoś musi stworzyć to opowiadanie i to najlepiej ktoś, kto ma w tym doświadczenie – potrzebny jest fachowiec, a najlepiej całych ich zespół. Najlepiej z gotowymi narzędziami i tu właśnie z pomocą przychodzą Fachowcy.pl – fachowcy od obecności firm w internecie.

foto: Fachowcy.pl

No dobra – ale przecież my nie robimy stron internetowych. Dlaczego? Bo my podpisujemy z naszymi Klientami tylko i wyłącznie umowę o współpracy gdzie w ramach miesięcznej opłaty 298 zł (wartość netto pakietu złotego) budujemy kompleksową obecność ich firmy w internecie. Oczywiście w tym jest także budowa strony i to bez żadnych dodatkowych opłat ale my wiemy, że po pierwsze każdy biznes, który chce przetrwać musi się zmieniać, a wszystkie te zmiany powinny być na bieżąco odzwierciedlane na jego stronie internetowej. Po drugie wiemy, że zmienia się także cały czas otoczenie internetowe – Google zmienia swoje wytyczne, pojawiają się nowe technologie i możliwości pozyskania zleceń. Te wszystkie zmiany zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne trzeba na bieżąco uwzględniać. Ktoś musi trzymać rękę na pulsie, a tym kimś są Fachowcy.pl.

To my dbamy o to, żeby przez cały okres trwania umowy z firmą, którą obsługujemy wszystkie informacje na jej stronie były aktualne. Dlatego wszystkie strony naszych klientów budowane są w oparciu o naszą autorską platformę, żeby w wypadku zmiany jakichś wytycznych przez Google, „jednym kliknięciem” zmienić ustawienia na stronach wszystkich naszych klientów.

Dostarczamy narzędzia automatyzujące zarządzanie treściami w wielu kanałach – zarówno na stronie jak i w mediach społecznościowych. No i mamy w świadomości, że obecność firmy w internecie to znacznie więcej niż tylko jej strona Internetowa dlatego dostarczamy cały pakiet usług – czyli wszystko czego firma potrzebuje, żeby jej obecność była kompleksowa.

Pierwszą innowacją jest więc zmiana podejścia do obecności firmy w internecie – my uważamy, że nie jest to umowa o dzieło ale umowa o stałej współpracy bo każda firma się zmienia i zmienia się otoczenie. Za tymi zmianami powinna podążać także obecność tej firmy w internecie. Aby realizować to podejście opracowaliśmy własną metodologię, proces i technologię budowania stron internetowych dla firm na zasadzie linii produkcyjnej w fabryce.

Jesteśmy fabryką, która wytwarza wysokiej jakości strony internetowe dla firm. W ramach linii produkcyjnej najpierw zbieramy w sposób wystandaryzowany wszystkie informacje o firmie – nie pytamy Klienta jak ma wyglądać jego strona bo wiemy, że się na tym nie zna – pytamy go tylko o to na czym się zna, czyli o jego biznes. Na podstawie tego wywiadu z Klientem tworzymy “opowiadanie” na temat jego biznesu, a z tego opowiadania wynika architektura danych i użyteczność strony. Na kolejnym etapie profesjonalni copy-writerzy piszą teksty – takie, żeby “kupić” Klienta, a graficy robią taką oprawę strony, żeby na każdym zrobiła ona dobre wrażenie.

źródło: fachowcy.pl

foto: Fachowcy.pl


KURS Personal Brand Master Class. ZAPISZ SIĘ (zero SPAMU)




%d bloggers like this: