Pozyskanie zleceń i nowych klientów

Home  >>  Pozyskanie zleceń i nowych klientów

Zastanawiasz się jak reklamować swoją firmę w sieci? Facebook, Google, reklama w katalogach, remarketing, a może wysyłka e-maili do potencjalnych klientów.


Opowiedz nam o swojej firmie, a my dobierzemy pakiet, który najlepiej pasuje do Twoich potrzeb.
Gwarancja dostarczenia potencjalnych klientów dla Twojego biznesu!
Ktoś zaproponował Ci pozycjonowanie strony, ale musisz czekać na efekt kilka miesięcy?
My dostarczamy efekty natychmiast i dajemy gwarancję dostarczenia potencjalnych klientów do Twojego biznesu!

foto: Fachowcy.pl


5 zasad efektywnego pozyskiwania zleceń i nowych klientów z Internetu

Aby efektywnie pozyskiwać zlecenia i nowych klientów z internetu po pierwsze Twoja firma musi być widoczna – oznacza to, że klienci muszą ją móc znaleźć, ale nie tylko w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. Ważna jest także obecność w katalogach biznesowych i na mapach. W zależności od branży sposobów w jaki może do nas trafić potencjalny klient jest od kilku do kilkudziesięciu.

Jak już nasza firma jest widoczna w Internecie i klienci do niej trafiają to zazwyczaj trafiają na jej stronę internetową. Ta strona to nie może być zwykła wizytówka – strona internetowa Twojej firmy powinna sprzedawać. Oznacza to, że powinna ona w taki sposób komunikować Twoją usługę lub produkt, żeby przekonać potencjalnego klienta do tego, żeby skorzystał z Twoich usług.

Jeżeli Twoja strona www przekona potencjalnego klienta do tego, żeby skorzystał z usług Twojej firmy to musisz być gotowy na kontakt. Jedni klienci wolą zadzwonić, inni wolą napisać wiadomość e-mail, a jeszcze inni wolą porozmawiać za pomocą czata na stronie lub skontaktować się z Tobą za pomocą mediów społecznościowych.

foto: Fachowcy.pl

Poniżej spisaliśmy 5 podstawowych zasad, które należy przestrzegać w każdym z tych obszarów, żeby Twoja firma mogła efektywnie pozyskiwać zlecenia i nowych klientów z internetu.

1. Strona powinna być dostosowana do telefonów komórkowych

Ponad połowa zapytań do Google jeżeli chodzi o małe i średnie firmy w Polsce pochodzi z telefonów komórkowych. Oczywiście nawet strona niedostosowana do tych urządzeń w jakiś sposób się na nich wyświetli. Tylko w tym wszystkim nie chodzi o to, żeby “jakoś” się ona wyświetliła. Firmowa strona internetowa jest jak Twój handlowiec i tak jak w pracy handlowca bardzo ważne jest zrobienie dobrego pierwszego wrażenia, tak samo dobre pierwsze wrażenie musi zrobić Twoja strona www.

Jeżeli chodzi o strony internetowe dla firm to obecnie odchodzi się od dedykowanych stron na telefony komórkowe na rzecz tzw. stron responsywnych – czyli takich, które automatycznie dostosowują się do urządzenia, na którym są wyświetlane. Nie ma jakichś specjalnych narzędzi, które umożliwiałyby proste przeniesienie starej strony na taką dostosowaną do urządzeń mobilnych więc de facto taką stronę należy wykonać od nowa – oczywiście można wykorzystać treści i grafiki wcześniej przygotowane na naszą starą stronę internetową.

2. Strona powinna być czytelna dla użytkownika ale także i dla wyszukiwarki Google

Jeżeli ktoś ma odpowiednie kompetencje to oczywiście może swoją firmową stronę www zrobić samodzielnie ale tych kompetencji musi mieć sporo bo strona internetowa to nie tylko technologia. U nas w Fachowcy.pl do budowy każdej strony www dla klienta angażowanych jest 8 różnych kompetencji:

Reasearcher – który ma za zadanie zebrać informacje od klienta i przygotować tzw. brief marketingowy, czyli dokument z którego wynika jaki cel marketingowy ma firma;

Architekt danych – który buduje na podstawie briefu marketingowego strukturę informacji jakie powinny znaleźć się na stronie;

Copywriter – czyli osoba, która odpowiada za napisanie tekstów na stronę www;

Projektant graficzny – każda strona internetowa powinna mieć swój indywidualny charakter, który może jej być nadany w ramach projektowania graficznego przez grafików;

Specjalista SEO – czyli osoba, która optymalizuje stronę, żeby była ona czytelna dla wyszukiwarki Google;

Oczywiście każda strona musi być oprogramowana w taki sposób, żeby prawidłowo wyświetlała się na wszystkich urządzeniach więc za całością tej technicznej strony stoją programiści;

– strona musi być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem hostingu i szybkości jej ładowania bo to są kwestie istotne dla wyszukiwarki Google (im lżejsza strona i szybciej się ładuje to Google ją „bardziej lubi”) więc jest też praca dla administratora;

– strony muszą być zintegrowane z mediami społecznościowymi, narzędziami analitycznymi, narzędziami reklamowymi i katalogami takimi jak Mapy Google więc tutaj też potrzeba dodatkowych kompetencji.

Budowa strony www tylko na pozór wydaje się prostym zadaniem i oczywiście ktoś może się tego zadania podjąć samodzielnie tylko trzeba sobie zadać pytanie jaki z tego będzie efekt.

3. Zachęć potencjalnych klientów do kontaktu z Twoją firmą i przypomnij się za jakiś czas

Jest wiele technik możliwych do zastosowania na stronie, które zwiększają tzw. konwersję – czyli zmniejszają liczbę osób, które rezygnują ze skorzystania z naszej oferty. Pierwszą z nich jest uruchomienie live-czat na stronie – czyli możliwości porozmawiania z nami na żywo; drugą metodą jest uruchomienie przycisku oddzwaniania (tzw. call-back); trzecią metodą jest remarketing – czyli oznaczanie użytkowników specjalnym cyfrowym znacznikiem i chodzenie za nimi z naszą reklamą po całym internecie. Wszystkie te dostępne techniki nasi klienci mają dostępne w ramach wykupionych przez ich firmy pakietów i nic nie musza za to dopłacać – decydują tylko co z tego chcą, żeby mieli włączone na swojej stronie.

Oczywiście do opisanych powyżej narzędzi takich jak live-czat, czy call-back normalnie w większych firmach są dedykowane osoby, które obsługują te kanały komunikacji z klientem. My oferując usługi Fachowcy.pl również do mniejszych firm, gdzie zdajemy sobie sprawę że nie ma osoby dedykowanej do obsługi tych kanałów, całą komunikację robimy w taki sposób, żeby przedsiębiorca mógł to obsłużyć samodzielnie i żeby nigdy nie stracił żadnego potencjalnego klienta.

To są proste rozwiązania – przykładowo w wypadku braku odpowiedzi na live-czat w ciągu 15 sekund generowana jest automatyczna komunikacja z klientem w taki sposób aby podał on swój numer telefonu, a jak go poda to ten numer wysyłany jest SMSem do przedsiębiorcy, żeby oddzwonił do klienta. Tak samo w wypadku połączeń telefonicznych – po 30 sekundach w wypadku kiedy przedsiębiorca nie odbiera przejmujemy automatyczną obsługę takiego połączenia zanim klient się rozłączy.

Obsługa tych wszystkich narzędzi od samej tylko strony technicznej to zazwyczaj kolejny etat w firmie nie mówię już nawet o kosztach wykupienia abonamentu na samą technologię. U nas klient ma to wszystko w cenie swojego abonamentu 289 zł miesięcznie, a w dodatku nie potrzebuje dodatkowego etatu u siebie w firmie bo my wszystko robimy za niego. Nasza filozofia zakłada, że przedsiębiorca powinien się skupić na obsłudze swoich klientów i na swoim produkcie, a resztę my zrobimy za niego. Tak samo jak przedsiębiorca korzystając z usług pani księgowej zazwyczaj całość tego obszaru przekazuje do zewnętrznej firmy tak samo my podchodzimy do tematu obecności jego firmy w internecie – zdejmujemy ten obszar całkowicie z głowy przedsiębiorcy.

4. Przygotuj swoją firmę do natychmiastowego obsłużenia kontaktu od potencjalnego klienta

Przez całą obecną technologię klienci przyzwyczajeni są do otrzymania tego co chcą natychmiast. Jeżeli tego nie otrzymują natychmiast to szukają dalej i mogą wylądować u naszej konkurencji. W wypadku czasu oczekiwania na połączenie mamy 30 sekund. W wypadku live-czat nawet mniej. Klient musi być przekonany, że w ciągu 30 sekund udało mu się już skontaktować i jest obsługiwany.

Oczywiście są także inne metody tego, żeby klient był obsłużony i dostał to co chce nawet bez potrzeby tego, żeby z nim rozmawiać. Przykładowo jeżeli chce się umówić na wizytę do lekarza, czy fryzjera to nawet nie muszę z nim rozmawiać. Wystarczy, że skorzystać z opcji umawiania spotkania online bezpośrednio ze strony www – to dla nas też kanał kontaktu klienta z firmą i dlatego nasi klienci tą funkcjonalność mają również w ramach standardowej ceny abonamentu na naszą usługę.

5. Zbuduj zaufanie u potencjalnych klientów

Zbudowanie zaufania klienta w procesie jego pozyskania jest bardzo ważne. Sposobów jest wiele – podstawowy to dobrze zrobiona strona, która prawidłowo wyświetla się na każdym urządzeniu z którego może na nią wejść klient (komputer, tablet, telefon). Na samej stronie można wykorzystać tzw. dowody słuszności społecznej czyli przykładowo wskazać, że napisała o naszej firmie jakaś gazeta.

Można też na stronie umieścić referencje od klientów, certyfikaty lub w inny sposób udokumentowane osiągnięcia naszej firmy. Na pewno w budowaniu zaufania pomaga podanie w zakładce kontakt adresu firmy i numeru telefonu stacjonarnego – wtedy klient jest pewien, że nie ma do czynienia z „firmą krzak” tylko z profesjonalnym biznesem. Wielu przedsiębiorców na swoich stronach nadal posługuje się adresami e-mail z darmowych kont “studenckich” takich jak interia, o2, poczta.onet, czy gmail.

Jeżeli na stronie firmowej podajemy adres e-mail to dużo większe zaufanie budzi adres naszej firmy w domenie firmowej (np.: kontakt@nazwa-firmy.pl) niż „adres krzak” (np.: nazwa-firmy@wp.pl). Dzięki stronie internetowej nie tylko budujemy zaufanie u naszych potencjalnych klientów ale także potencjalnych pracowników, czy partnerów. Strona internetowa powinna adresować wiele aspektów biznesu.

Na rynku jest bardzo duży rozstrzał cenowy w zakresie budowania stron internetowych dla firm. Stronę można już mieć za 1.500 zł ale jest to zazwyczaj strona zbudowana w oparciu o jakąś darmową technologię typu WordPress, czy narzędzia do robieniu stron w oparciu o szablony typu Wix.com, czy Weebly.com. Kupujemy taką stronę, ale później trzeba ją gdzieś umieścić na serwerze i ją zoptymalizować.

W oparciu o technologię WordPress są niby zbudowane bardzo duże serwisy ale nie jest to standardowe wdrożenie takie jak zrobi informatyk za 1.500 zł dla małej firmy – tamte wdrożenia kosztują kilkadziesiąt lub nawet czasami kilkaset tysięcy złotych. Strona za 1.500 zł zbudowana w oparciu o WordPress jest niestety bardzo dziurawa i bez comiesięcznych aktualizacji szybko zostanie shakowana – mieliśmy kiedyś klienta, który zanim skorzystał z naszych usług to miał stronę swojego hotelu zrobioną w oparciu o WordPress – nie wiadomo dlaczego ta strona bardzo wysoko pokazywała się w wynikach Google na frazy związane z kasynami i Viagrą – oczywiście po szybkiej analizie wiedzieliśmy od razu, że strona jest shakowana i uczestniczy w tzw. farmie linków zbierającej ruch na kasyna i sprzedaż leków w internecie. Klienta przenieśliśmy na naszą platformę i od 2-ch lat ma problem z głowy.

Żeby zrobić sensową stronę dla firmy w agencji interaktywnej trzeba zapłacić minimum 8 tys. zł i wykupić usługę utrzymania za ok 1.200 zł miesięcznie. Oczywiście można też skorzystać z usług Fachowcy.pl i mieć wszystko zrobione bardzo profesjonalnie jedynie w ramach opłaty abonamentowej wynoszącej 298 zł miesięcznie. Jakby klient chciał mieć stronę i inne usługi wchodzące w skład pakietu zrobione przez inne firmy to kosztowałoby go to ok 24 tys. zł, no i oczywiście do tego jeszcze jakaś miesięczna opłata za utrzymanie, która byłaby na 100% większa niż abonament w Fachowcy.pl.

Jest jeszcze jeden bardzo istotny aspekt, który należy wziąć pod uwagę tworząc stronę www dla firmy. Strona powinna się rozwijać razem z firmą w taki sposób aby zawsze prezentować jej aktualną ofertę. To co dajemy firmie w ramach usługi Fachowcy.pl gwarantuje, że przez cały okres kiedy klient ma wykupiony abonament strona będzie się rozwijać – klient dzwoni do nas lub pisze e-mail, a my wykonujemy te zmiany, które sobie życzy.

źródło: Fachowcy.pl

 




%d bloggers like this: